A reklámajándékoknak nagy általánosságban három fajtáját különíthetjük el, amelyeket rendkívül gondosan, akár piackutatási eredmények felhasználásával kell megválasztanunk magunknak.
Ha lehetőségünk van rá, mindig végezzünk teszteket a célcsoport néhány tagján, mert bár a reklámajándék az esetek többségében mindig sikeres, nem mindegy, hogy mekkora sikerről beszélünk, hiszen akár egész vállalkozásunk, szolgáltatásunk vagy termékünk jövőjét is megalapozhatja, ha a legjobbat választjuk. Ehhez azonban fontos, hogy meg tudjuk különböztetni a reklámajándékok bizonyos fajtáit, illetve tisztában legyünk azzal, hogy melyiket és pontosan mikor ajánlatos alkalmazni.
Szóróajándék
Az úgynevezett szóróajándékokkal találkozhatunk a leggyakrabban. Az ilyenek általában mindig csak nagyon kis értéket képviselnek, ebből kifolyólag pedig akár nagyon komoly mennyiségben is előállíthatók, akár több ezer darabot is legyártathatunk belőle minimális ráfordítással. Tipikusan tömeges terjesztésre szánt tárgyakról van szó, amelyek általános használati értékkel rendelkeznek. Alkalmasak kisebb akciók, promóciók, rendezvények vagy egyéb események népszerűsítésére, de természetesen márkaépítésre is kitűnően alkalmazhatók. Tipikus szóróajándéknak tekinthető a toll, az öngyújtó, a kulcstartó, a hűtő mágnes, a szilikon karkötő, a kártyanaptár és így tovább.
Reklámajándék

Feliratozható reklámtáska
Sokan vannak tévedésben a reklámajándék kifejezés kapcsán, mert összességében minden olyan terméket reklámajándéknak hív még a magyar szakma is, amelyet cégek készítenek, ingyen kínálják őket és céljuk, hogy népszerűsítsék a márkát. Ez nem tudatlanságból fakad, csupán az egyszerűség kedvéért alakult így. Összességében azonban reklámajándéknak azokat a többnyire közepes értékű, tehát maximum néhány száz, vagy néhány ezer forintos dolgokat értjük, amelyek még mindig előállíthatók nagyobb mennyiségben, de tömegesen már nem, így nem lehet őket bárkinek osztogatni, főként csak a célcsoport jut hozzájuk, így a vásárlók, a boltba befáradó emberek és így tovább. Az ilyen reklámajándékok rendszerint hasznos használati tárgyak, terjesztésük emiatt célzottabb, és gyakran szorosan kötődik az értékesítéshez vagy a népszerűsíteni kívánt termékhez. Ilyen ajándékok például a póló, a baseball sapka, az esernyő, a kötény, a papucs, a táska és minden más nyomtatott ruhanemű is.
Reprezentációs ajándék
A reprezentációs ajándék a reklámajándékok legfelső szintje, amelyeket minden esetben kis mennyiségben, tehát nem feltétlenül promóciós célzattal nyomtatnak az egyes cégek, mert nagy értékű, gazdaságosan csak kis példányszámban készíthető ajándékról van szó, ami szorosabban is kötődik majd a megajándékozott személyhez, így éveken át használati tárgya lehet. Ilyen például egy nyereményjáték által megnyerhető autó, amelyet felmatricázhatunk annak érdekében, hogy az éveken át vihesse cégünk, márkánk vagy termékünk jó hírnevét.