Érdemes-e az internetre vinnünk a portékát?

Néhány évvel ezelőtt jelentek meg az első magyar tulajdonú webáruházak, melyeknek úttörő szerepet kellett vállalniuk az online kereskedelem ösvényeinek kitaposásában. Mára teljesen elfogadott lett a webes vásárlás, ennek bizanyítékai a gombamód szaporodó webáruházak. De vajon ennyire jó üzlet?

A kérdés megválaszolása érdekében vizsgáljuk meg picit mélyebbre hatóan a kérdést! Való igaz, hogy az internetes áruházak szaporodnak, mint a nyulak, de – ha állatos hasonlatnál akarunk maradni – hullanak is, mint a legyek. Ennek számos oka lehet, de söpörjük a “rossz üzelti terv” kalapba.

Az OnlineVilág.com gyűjtött egybe egy mankót leendő webáruház tulajdonosok részére, amely egészen hasznos képet mutat az internetes áruházak alapvető tartozékairól. Sajnos a webergonómia és a konverziónövelés kérdését csak érintőlegesen tárgyalja, ami rontja a hasznosságát, viszont így legalább a laikus vállalkozók számára is érthető.

Nos, a dilemma tehát adott: vigyük a termékeinket az internetre vagy ne vigyük…? Az ilyen kérdésekre nincs rövid értelmes válasz, hiszen a piaci igény felmérését átugorva is számos kérdés megválaszolása vár ránk. Elsősorban azt kell eldöntenünk, hogy hajlandóak vagyunk-e egy profi webshopot üzemeltetni vagy esetleg egy hatszázadik ismeretlen online áruraktárat készítenénk. Meghatározó versenybe csak úgy szólhatunk bele, ha képesek vagyunk az üzemeltetés részterületeinek többségében minőségi munkavégzésre: profi webshop, jó marketing, jó termékek, megbízható szolgáltatás.

Könnyű? Nem könnyű. Ne felejtsük el, hogy olyan versenybe fogunk belépni, amiben már néhányan előttünk járnak! Ezért több dolgot is jobban kell csinálnunk, mint ők. Egy jó üzleti terv és egy profi technikai csapat sikerre ítéli a boltot. Csak az a kérdés, van-e nekünk ebből a kettőből raktáron.

Hozzászólás írása