Amire mindig figyelni kell, ha webshopból vásárolunk!

Manapság kis túlzással teljesen általánossá és mindennapossá vált, hogy internetes áruházakból vásárolunk. Annyira elfogadott lett ez az alternatíva, hogy sokszor már vakon is megbízunk minden egyes webshopban, így könnyedén elsiklunk olyan részletek mellett, amelyek nagyon fontosak lennének a biztonságos vásárláshoz. Sokszor talán csak apróságokról van szó, de bizonyos esetekben akár óriási átverésnek is áldozatul eshetünk, szóval mindig legyünk résen.

A legnagyobb veszélyforrás: a fizetés

A legutóbbi statisztikák szerint a magyar webshopos vásárlók körében még mindig az utánvétes fizetési mód a legnépszerűbb, vagyis a megrendelt terméket készpénzben, az átvételkor egyenlítik ki. Mindez nem meglepő, ha azt vesszük alapul, hogy az emberek még mindig ezt az alternatívát találják a lehető legbiztonságosabbnak. A bankkártyás fizetés kapcsán azonban lehetnek már buktatók, hiszen ilyen esetekben az óhatatlan vásárlók könnyedén olyan adatokat adhatnak ki rossz helyen, amelyekkel a webshop üzemeltetői visszaélhetnek.

Amire mindig figyelni kell, ha webshopból vásárolunk!

Amire mindig figyelni kell, ha webshopból vásárolunk!

Ha például ragaszkodunk a bankkártyás fizetéshez – ami általában mindig valamilyen kedvezménnyel, például olcsóbb szállítással vagy egyebekkel párosul –, akkor egy dologra kell nagyon odafigyelni, hogy a vásárlás gombra kattintás után, a bankkártya adatok megadásánál már ténylegesen a bankunk weboldalán és fizetési felületén legyünk, mert amennyiben ez nem történt meg, akkor a webshop üzemeltetői nagy valószínűséggel adatainkat szeretnék ellopni, amivel később alaposabban is megkárosíthatnak minket. Figyeljünk tehát oda nagyon, vagy válasszuk mindig az utánvétes megoldást.

Garancia, adatok ás adatvédelem

Ha egy webshopból vásárolunk, még a megrendelés előtt feltétlenül ellenőrizzük a garanciális lehetőségeket, mert az adott termékre általában mindig ugyanolyan, vagy jobb garanciát kell kapjunk ilyen vásárlás esetén is, mintha például egy boltban vettük volna meg. Ezt pedig a webhopnak mindig írásban, jól látható helyen fel is kell tüntetnie.

Mindig fenntartásokkal kezeljük azokat az internetes áruházakat, amelyek nem tüntetik fel az üzemeltető adatait. Egy hagyományos bolt esetén ugyanis tudjuk, hogy hová menjünk, ha a termékkel gond van, de egy webáruház esetében ezt csak akkor tehetjük meg a későbbiekben, ha tudjuk, hogy kik állnak a háttérben, illetve pontosan hol, illetve hogyan érhetjük el őket.

Mindezen túlmenően érdemes az adott webshop üzletszabályzatát is átolvasni a rendelés előtt, de még ennél is fontosabb az adatvédelem kérdésköre. Sajnos még mindig nagyon sok online bolt azért regisztráltatja ügyfeleit, hogy adatokat csikarjon ki belőlük, amelyeket aztán könnyedén továbbíthat külsős cégeknek, amelyek nem csak teleszemetelik postafiókunkat kéretlen levelekkel, hanem rosszabb esetben még hívogatni is fognak különféle termékek, kutatások és egyebek miatt. Fontos tehát, hogy meggyőződjünk arról, hogy a webshop minden megadott adatunkat megfelelően kezeli!

Hozzászólás írása