Kinek való az online jelenlét?

Sok kis- és középvállalkozás a mai napig ódzkodik az online jelenléttől. Az indokok sokfélék lehetnek. Nincs rá idő, nincs rá pénz vagy csak egyszerűen nem kell. Rengeteg mikrovállalkozás nőtt meghatározó szereplővé az internetnek és az online marketingnek köszönhetően. Ők azok, akik időben kapcsoltak, időben felismerték a célpiac helyezkedését.

Ma már gyakorlatilag megszűnni látszanak a piaci rések, de legalábbis egyre szűkülnek. De némi helyezkedéssel és okos stratégiával, netán egy-egy jó ötlettel ma is valós konkurenciái lehetünk a piac legnagyobb szereplőinek is.

Természetesen egy családi kisvállalkozásnak nem áll rendelkezésére egy szekérnyi pénz, amit az online marketingre költhet. Erre nincs is szükség szerencsére. Az online felületek messze a legolcsóbb és ma már a leghatékonyabb reklámeszköznek számítanak.

Mint az élet minden területén, az online világban is kuszák a szálak. A keresőoptimalizálás segítségével hathatós fejlődést érhetünk el a látogatottság növelésében, viszont a megfelelő konverzióhoz minőségi megjelenés, minőségi tartalom és hatékony linkmarketing szükségeltetik. Ennél persze lehet bonyolultabban fogalmazni és bevinni a kedves olvasót az erdőbe, de erre most semmi szükség. 

Röpke kis írásunk egyetlen célja csupán felhívni a figyelmet az online jelenlét lehetőségeire, amely a legkisebb vállalkozásoktól az igazi mamutokig mindenkinek esélyt biztosít a forgalma növelésére. És mégis miféle árba kerül ez? Gondolná, hogy valóban minőségi megoldásokat alkalmazó honlapot akár már 60.000 forinttól is megkaphat? No persze, ömlenek a „minőségi honlapot ingyen” hirdetések, de azok vagy nem minőségiek, vagy nem ingyenesek, de a legtöbbször még honlapnak sem nevezhetőek. Persze kell egy kis keresőoptimalizálás 2-30.000 forintért, egy kis tartalomfejlesztés… És ha okosan választottunk szakembereket, 100 ezerből megalapoztuk a cégünk hosszú távú eredményességét.

Hozzászólás írása