Egyre több háztartásban találkozunk Xiaomi márkájú készülékekkel, azonban, ha belegondolunk, hogy láttunk-e reklámot róla, akkor hamar rájövünk, hogy nemleges választ kell adjunk. És ez így igaz. A Xiaomi nem költ sok pénzt a reklámra. A cég úgy tartja, hogy az a legjobb reklám, amelyik szájról szájra terjed, és valljuk be őszintén, sokan mi magunk is egy ismerőstől hallottuk először a Xiaomi nevét.
Az a húzásuk, hogy nem fektetnek be reklámba, nem népszerűvé teszi őket a piacon, hanem hozzásegíti őket a spóroláshoz, így a készülékeket még olcsóbban tudják adni.
A Xiaomi csak a weboldalán vagy a Mi Store-on keresztül értékesít közvetlenül, ezáltal is megtakarítva költségeket. Néhány országban kereskedelmi megállapodásokkal rendelkezik harmadik felekkel, akik helyette értékesítik a termékeit. A legtöbb interneten értékesített Xiaomi termék valójában Kínából származik, amit nem a gyártó, hanem egy közvetítő exportál. Eközben más vállalatok kénytelenek évente millió dollárokat befektetni a reklámozásba, amivel máris árban a Xiaomi termékek mögé kerülnek.
Hogyan értékesít a kínai cég?
A Xiaomi trükkje azonban az értékesítésen alapul, ugyanis elsősorban Kínában működik. Nem végez hivatalos tevékenységeket más országoknak a piacain, ezáltal nem kell fizetnie a szabadalmakért. Ha például hivatalosan működne az Egyesült Államokban, akkor meg kéne fizetnie az ehhez tartozó adót. Amikor Mi Store üzletet látunk, akkor az nem közvetlenül a Xiaomi üzlete, hanem van egy közvetítő, aki felelős az üzlet felállítását és kezelését, miközben a Xiaomi felelős az leltárkészítésért, és a tervezési vonal fenntartásáért.
A harmadik személy használata arra segíti a Xiaomit, hogy ne kelljen reklámba fektetni, és fizetnie az üzleti helyiségeknek a bérleti díját. Az egyetlen, amiről gondoskodik, hogy a boltoknak a polcain mindig legyen egy-egy telefon, és néhány okosóra, amit aztán a vásárló haza tud vinni. Nem ad exkluzivitást egyik cégnek sem, még kisebb gyártók is árulhatják az ő termékeiket. Ezekkel a lépésekkel a Xiaomi olyan stratégiát használ, ami által feljutott a világ Top cégei közé.