A régi időkben a gyerekek az idejük nagy részét a szabadban töltötték. Az udvaron kedvükre szaladgálhattak, mozoghattak, nem is volt sokszor szükségük plusz játékokra ahhoz hogy jól tudják magukat érezni. Ehhez persze kellett egy nagy területű szabad udvar, vagy park, esetleg szántóföld, ahol kedvükre játszadozhattak, és senkit nem zavartak.
Néhány évvel később a modern kor meghozta minden időszakban a jellegzetesebb gyerekjátékait, de ebben az időben még a kínálat, és a pénztárca is igencsak meg tudta szabnia határokat. Nem volt 10 féle kisautó a boltok polcain, a kislányok pedig annak is örültek ha a babájuknak egy ruhája is van. A szűkösebb lehetőségek miatt egyértelmű, hogy az akkori gyerekeknek nem is volt akkora választási lehetőségük, mint manapság.
Manapság a reklámok pillanatok alatt beszippantják a legkisebb gyermekeket is
A mai gyerekekre sajnos sok esetben igaz, hogy szemmel láthatóan beszippantja őket a modern kori kütyük. A tablet, az okostelefon és a különböző informatikai eszközök azonban szakértők szerint sem való kisgyermek kezébe. Ám jobb ha észben tartjuk, hogy már az 1 éves gyermek is leginkább utánzás alapján tanul, tehát azt teszi, és azzal szórakoztatja magát, amivel az anyukája, vagy az apukája. Ha azt látja, hogy szülei egész napkezükbe tartják a telefonjukat, akkor nem fog ő se egy egyszerű kisautóval olyan jót játszani.
A szakpszichológus véleménye szerint manapság sokkal kevesebb időt tölt egy szülő a gyermekével, főleg ha a közös játékról van szó. Pedig mennyivel izgalmasabb, és érdekesebb játékokat lehet megvásárolni a kisgyermek számára. Mégis ritka, ha a szülő is leül mellé játszani. Míg régebben nagy szám volt, ha valakinek van búgócsigája és jojója is, manapság elvárás, hogy a gyermek szobája dugig legyen különféle játékokkal.
A régi fa építőelemek helyét elkezdte átvenni a LEGO, mely a mai napig nagyon népszerű a kisgyermekek között. Szakértők szerint azonban míg régen a szülő választotta ki, hogy a játékot tényleg szükséges-e megvenni a funkciója alapján az adott játékot, manapság már a kisgyermek kéri (sokszor sajnos követeli), hogy mit szeretne, hiszen a televízióba látott reklámok folyamatosan újabb, és újabb játékok kápráztatják el gyermekinket.