Csalódott a zeneipar: mégsem az illegális zeneletöltés a legnagyobb ellenségük

Valószínűleg már mindenki hallott az illegális zeneletöltésről. Sőt, az is lehet, hogy tudva vagy tudatlanul ő maga is töltött már le zenét az internetről, vagy legalábbis hallgatott ott illegálisan feltöltött hanganyagot. Vajon ilyenkor mi magunk is vétkesek vagyunk vagy csak az a személy, aki közzétette azt?

Vajon magánemberként, ha munka vagy tanulás közben olyan forrásból játszunk le zenét, amihez sem az előadó sem pedig a kiadója nem járult hozzá – és ezáltal bevétele sem származik belőle – akkor mi mekkora összeggel rövidítettük meg kedvenc zenekarunkat?

Még azon morfondírozunk, hogy rá merjünk-e kattintani az ingyenes zeneletöltő oldalak csábító kínálatára, ne essünk mélabús depresszióba, mivel léteznek teljesen legális forrásból elérhető online hallgatható vagy letölthető zenék is. Így nem is biztos, hogy vétkezünk a zeneletöltéssel! Másfelől viszont a közelmúltban óriási pofonként érte a zeneipart az a statisztika, amely feltárta, hogy nem is az illegális zeneletöltő portálok miatt nincs olyan bevételük, mint amilyenre ők számítanának.

A zeneletöltők blokkolása sem növelte meg a zeneipar bevételeit

Olaszországban a közelmúltban saját bőrükön tapasztalhatták meg a kiadók és az előadók, hogy a harc, amit évek óta folytattak az illegális zeneletöltő oldalak ellen, valójában mégsem okoz nekik akkora kiesést, mint ahogyan ők azt hangoztatták. Csak az elmúlt évben, az Agcom nevű szervezet közel 400 oldalt, az utóbbi években pedig több ezer domaint tiltott be a jogtulajdonosok követeléseinek hatására tárgyalás és hivatalos végzés nélkül.

Bár sikeresen blokkoltak az országban több száz kalóz oldalt, a zeneipar bevétele szinte egyáltalán nem növekedett.

Az újabb felmérések azonban döbbenetes eredményt festettek a grafikonok táblázataira. Kiderült, hogy az olasz zenefogyasztók 90 százaléka vásárlás és illegális zeneletöltés helyett a Youtube és a Spotify ingyenes felületeit használja zenehallgatásra. Vagyis az online streamelt források sokkal nagyobb hatással vannak a bevételek kiesésére, mint a zeneletöltő oldalak. Ezért eshetett az meg, hogy a sikeres akció sem jelentett plusz bevételt a zeneipari vállalatok számára.

Hozzászólás írása