A kereskedelmi csatornák (főként azok) egyre elkeseredettebb harcot vívnak a nézőkért. Hol saját gyártású műsorral, hol lincenszet megvásárolttal próbálják lenyűgözni a közönséget. Az egyre elbulvárosodó műsor azonban nem mindenkinek tetszik, és sokan már el is kattintanak, ha ilyen jellegű műsort látnak.
Bár még mindig elég sokan nézik a kereskedelmi csatornák filmjeinek és sorozatainak kínálatát, a nézőket ma már ezzel nemigen lehet megfogni. Az oka mindennek az internet, az, hogy már hónapokkal korábban is megszerezhető egy-egy műsor a világhálón, mielőtt még eljut idáig. Ez pedig nem egy olyan vonzó dolog, amiért az emberek távirányítót ragadnának.
Ellenben egyre jobban terjednek el a különféle talkshawk, kibeszélő showk, tehetségkutatók (x-faktor, voice és társai) és a mindennapi életet mutató realityszerű sorozatok. Bár a Mónika és Balázs ideje már lejárt, továbbra is megfigyelhető a bulvárosodás a kereskedelmi csatornáknál. Az újra elindított Való Világ sok éves kihagyás után rekordokat döntögetett, és már a Barátok közt sikereit döntögeti az Éjjel-nappal Budapest.

X-faktor mentorok 2013-ban (RTL Klub)
Úgy tűnik, az emberek a szórakoztató jellegű műsorokban is változásokat akarnak. A kibeszélőshowk most nem annyira működnek, ellenben a doku-reality műsorok, mint például A gyanú árnyékában vagy a Családi titkok a virágkorukat élik.
Az egyszerűbb dolog már nem kötik le a nézők figyelmét, ha nem láthatnak elég rossz külsejű embert, obszcén kifejezést vagy kétes helyzetet, már kapcsolnak is el. A szórakoztató műsorok mindig is a nagy tömegek igényének kielégítéséről szóltak, és fognak is szólni. Kérdés, hogy a jövőben mire lesz igénye az emberiségnek, de az kétségtelen, hogy viszonylag rövid periódusig tart egy-egy szórakoztató műsor sikeressége.
Idén is jönnek az újabb évadok a tehetségkutató műsorokból, jön az X-faktor és a Voice is, kérdés, hogy ősszel többen fogják-e bekapcsolni a tévéjüket értük, mint tavaly.