Egyre több olyan cég és vállalkozás van, amely béren kívüli juttatásként egészségbiztosítást kínál a munkatársak számára. Ez Európa számos országában népszerű megoldás, és már hazánkban is sok kis és középvállalkozás, illetve multinacionális cég él ezzel a lehetőséggel.
Persze feltehetnénk a kérdést, hogy miért is éri ez meg egy vállalkozásnak? Miért jobb ez a lehetőség, mint SZÉP kártya vagy más cafetéria? Nos, számos oka van annak, hogy egy cég inkább ezt a megoldást választja.
- Gyorsabb ellátás, megelőzés: mivel a szűrővizsgálatokkal számos megbetegedés megelőzhető, vagy időben kezelhető, illetve a gyors ellátásnak köszönhetően hamarabb kerül megoldásra egy egészségügyi probléma, így az alkalmazottak nem, vagy rövidebb időre esnek ki a munkából.
- Mivel a cégek csomagban veszik igénybe az egészségbiztosítást, így ár-érték arányban lényegesen kedvezőbb egy ilyen biztosítás, mint ha valaki magánszemélyként köt egy ilyen
- A prémium juttatások, mint az egészségbiztosítás motiválják az embereket. Sok cég ezt fizetésemelés helyett nyújtja az alkalmazottainak azzal a céllal, hogy maradásra, jobb munkavégzésre ösztönözze őket, esetleg jutalomként adja.
- A béren kívüli juttatások közül az egészségbiztosításnak is kedvező lehet az adózása, akár a béreknél is kedvezőbb.
- Az egészségbiztosítások adminisztrációja meglehetősen egyszerű, ahogyan a szerződéskötés is. Az alkalmazottak év közbeni be- és kilépése sem bonyolult, sokszor egyszerűbb, mint más cafetéria esetében.
- A csoportos, céges egészségbiztosítások is kiterjeszthetőek az alkalmazottak családtagjaira, ami szintén vonzó lehetőség lehet az alkalmazottak számára.
- Nem szükséges minden alkalmazottra kiterjeszteni, egyénileg adhat, akár egyéneként eltérő csomagok is igényelhetőek. A cég vezetése tehát az egyén teljesítménye alapján is szabályozhatja ezt a juttatási formát.
Az egészségbiztosítás meglévő betegségekre is kiterjeszthető, vagyis nagy segítség lehet azoknak az alkalmazottak, aki már valamilyen betegséggel küzdenek.