A mai kisiskolás korú gyermekek közt egyre több olyan csöppséget találunk, akik magyarázás nélkül tudják, hogyan kell kezelni egy számítógépet, okostelefont, mi az az internet, vagy webshop. A szakemberek szerint pedig ez az arány az évek múltával csak növekedni fog.
Az aktív internet felhasználók száma
A felmérések szerint 1997 és 2007 között megtízszereződött az aktív internet felhasználók száma. Mára pedig odáig jutottunk, hogy több, mint egy és negyedmilliárd, vagyis minden hatodik ember használja aktívan az online felületeket. Az 1977 után született nemzedéket a szakirodalom úgynevezett internet-generációnak hívja, mert a kollektív tudásmegosztás, az internetes szociális kapcsolatok, a honlapokon keresztül történő vásárlás mind-mind a mindennapi életük szerves részét képezik. A mai gyermekekre pedig ez fokozottan érvényes, mert úgy szívják magukba az információt, mint még szinte soha máskor történelmünk során.
Másképp látják a világot

Internetező apróság – számukra már szinte természetesek a lépések
Ezek a gyerekek sokszor már óvodás korban ismerik a későbbiekben informatika órán tanultakat, és nem igazán illeszkednek bele a mostani oktatási módszerekbe. Zavarja őket a tanórák keretein belül leadott statikus tananyag, és nem szeretnek kizárólag csak befogadók lenni, sokkal jobban élvezik az interaktív órákat, ha ők maguk is szerves résztvevői lehetnek, közreműködhetnek.
A felhasználók számottevő része tinédzser
A digitális forradalom hatásai tehát a gyerekeknél is érezhetők, és a tinédzserek közt is. Az internet, a mobiltelefon, a digitális fényképezőgépek stb. leginnovatívabb felhasználói a felmérések szerint a tinédzser korú gyermekek. Az ő hatásuknak köszönhető, hogy folyamatosan alakulóban van a zene- és filmipar; a megváltozott kommunikációs minta, az információkeresési és előállítási szokások pedig lassacskán talán indokolttá teszik egy újfajta oktatási rendszer bevezetését is.